Кубок України зі спортивного гірського туризму на штучному рельєфі. Гірські перешкоди. Умови змагань

Міністерство молоді та спорту України
Федерація спортивного туризму України
Львівська обласна федерація спортивного туризму

КУБОК УКРАЇНИ ЗІ СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ – ГІРСЬКИЙ ТУРИЗМ НА ШТУЧНОМУ РЕЛЬЄФІ

м. Львів, скеледром «Бухта»                                                      09–11 листопада 2018 р.

УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ КОМАНДНИХ ЗМАГАНЬ
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ ІV КЛАСУ
НА ШТУЧНОМУ РЕЛЬЄФІ

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.

1.2. Дистанція командних змагань виду «Гірські перешкоди» (Маршрутний лист, п. 3.4) складається з двох частин:

1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку команда в обов’язковому порядку попередньо заявляє;
2) додаткової (бонусної) частини, яку команда попередньо не заявляє і проходить на свій розсуд.

1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:

а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) порядок визначення результатів та розподілу місць (§2).

2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ

2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).

2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.

3. ОСНОВНІ УМОВИ ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ

3.1. Страховка спортсмена на дистанції допускається тільки в межах одного маршруту (між суміжними ПС) через страхувальний пристрій, закріплений на ПС, де знаходиться той, хто страхує.

3.2. Транспортування контрольного вантажу.

3.2.1. Підйом контрольного вантажу відокремлено від спортсменів допускається виконувати тільки при відсутності спортсменів на нижньому ПС.

3.2.2. Транспортування контрольного вантажу на траверсах здійснюють варіантами, зазначеними в таблиці 1.

3.2.3. Спуск контрольного вантажу тільки на собі або крутопохилими перилами окремо від спортсменів.

3.2.4. При спуску об’єднувати контрольний вантаж для одночасного транспортування допускається тільки крутопохилими перилами.

3.2.5. Не допускається контрольний вантаж або спорядження залишати на верхньому та/або нижньому ПС не закріпленими (1-й раз попередження, 2-ий — штраф згідно Правил).

3.2.6. Транспортування одним спортсменом двох рюкзаків з контрольним вантажем не допускається.

3.2.7. Розподіл контрольного вантажу – в окремих рюкзаках, по одному для кожного спортсмена.

3.3.    Всі спуски спортсменів повинні відповідати існуючим маршрутам дистанцій та вимогам Маршрутних листів.

3.3.1. При виконанні косих спусків, допускається відхилятися від маршрутів спуску, вказаних на схемах дистанцій.

3.3.2. При спуску спортсмени повинні дотримуватися вимог п.п. 2.6 і 19.5 «МР».

3.4. Повторне проходження маршруту одним і тим самим спортсменом не зараховується.

3.4.1. При проходженні спортсменами маршрутів підйому, або траверсу допускається використовувати тільки марковані службою дистанції стаціонарні ТСП.

3.4.2. При проходженні спортсменами маршрутів підйому, або траверсу допускається застосування драбинок, які мають не більше 3-х сходинок або петель і довжиною не більше 1,5 м.

3.4.3. Спускові командні вірьовки після спуску по маршруту, по якому належить наступний підйом, повинні бути просмикнуті.

3.5. Суддівська страховка для першого спортсмена команди на кожному з маршрутів підйому (основної та додаткової частини) надається команді один раз!

3.6. При зриві першого (ведучого) на кожному маршруті з зависанням на суддівській страховці спортсмен карається штрафом по 3 бали за кожен зрив. Після першого зриву подальший рух спортсмена по маршруту вважається комбінованим лазінням.

3.6.1. Кількість зривів при проходженні маршрутів не обмежена.

3.7. Допомога напарника (підсаджування, опора на тіло) на всіх маршрутах підйому не допускається, а проходження маршруту при цьому не зараховується.

3.8. Необхідні відомості для проходження дистанції ГП:

3.8.1. Порядок проходження маршрутів – довільний.

3.8.2. Маршрути М5 (або М51) і М6 обов’язкові.

3.8.3. На одному верхньому пункті страховки мають право знаходитись (одночасно працювати) не більше двох спортсменів.

3.8.4. Подолання маршруту М6 виконується з застосуванням льодолазної техніки (дозволені: айс-фіфі, льодоруби, «краби», заборонені: кішки).

3.8.5. Командні крутопохилі перила обладнуються командами одинарними.

3.8.6. Допускається допоміжна робота спортсменів на дистанції (поправити вірьовку тощо) за умови їх надійної фіксації на командній вірьовці, а також при забезпеченні їх надійною командною страховкою.

4. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ

4.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1, С2) і до фінішу (Ф1, Ф2) відповідно до Маршрутного листа (п. 4.5) і згідно з поданою заявкою повинні пройти наступні обов’язкові маршрути основної частини дистанції і здійснити по ним транспортування 4х контрольних вантажів по 5 кг способами, оговореними «Умовами» (див. табл.1).

4.2.   Мінімальний перелік обов’язкових маршрутів основної частини дистанції:

4.2.1. Кожен спортсмен команди виконує:

а)      підйом лазінням (не менше двох повних підйомів) по різним маршрутам М1 – М4, М6 – варіант за вибором (табл.1);
б)      підйом за допомогою драбинок по одному з маршрутів М5 або М51;
в)      спуск (не менше трьох разів) по маршрутам М1 – М6, М9, М10 після підйому – варіант за вибором (табл.1);
г)      траверс схилу (один раз) по маршруту М7 – варіант за вибором (табл.1);
д)      маятник (не менше одного разу всією командою в одному напрямку) по маршрутам М11, М12, М13 — варіант за вибором (табл.1);
е)      транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).

5. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ

В заявку з тактики команда включає відповідно до табл. 1:

5.1.   Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1, С2) і до фінішу (Ф1, Ф2).
5.2.   Обрані варіанти підйому кожного спортсмена команди на всіх маршрутах.
5.3.   Зміну ведучого на кожному маршруті (якщо передбачена).
5.4.   Способи спусків кожного спортсмена команди на всіх маршрутах.
5.5.   Способи транспортування контрольних вантажів на всіх маршрутах підйому і траверсу.

4.5. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
командних змагань на дистанції ІV класу на штучному рельєфі виду «Гірські перешкоди»

Номер маршруту і його граничні пункти.

Опис проходження маршруту

Контрольні часи

та умови їх виконання

Основна частина дистанції

Нормативний час                    – Тн =50 хв.

Загальний контрольний час – Тзг =60 хв.

Перший проміжний

контрольний час   – Тп1 =15 хв.

 

 

 

*   *   *

Якщо за Тп1 = 15 хв.,

два спортсмени не виконають перший підйом по різним маршрутам до верхніх ПС,

команда переводиться на проходження спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 =25 хв.

 

Спрощена частина:

1. Завершення першого підйому всіх спортсменів.

2. Спуск спортсменів по вірьовці в нижні ПС відповідно до зазначених маршрутів в заявці з тактики.

3. Перехід спортсменів вдовж суддівських перил.

4. Фініш всієї команди з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф1 або Ф2 (який є ближчим)

 

 

 

Відповідно до п.п. 3.1 – 3.3. Умов, необхідні з запропонованих нижче маршрутів команди частково проходять в довільному порядку по своєму вибору варіантів (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн и Тзг
*

М1 (ПС1 – ПС11), M2 (ПC2 – ПC21),

М3 (ПС3 – ПС31), М31 (ПС31 – ПС32),

М4 (ПС4 – ПС42)

М5 (ПС5 – ПС51), М51(ПС51 – ПС52),

М6 (ПС6 – ПС62)

Підйом спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу
*

М7 (ПС31 – ПС51), М7 (ПС51 – ПС31)

Траверс схилу і доставка контрольного вантажу (при необхідності)
*

М11 (КП1 – КП2),

М12 (КП2 – КП3),

М13 (КП3 – КП2)

Траверс схилу маятником всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності)
*

М1 (ПС11 – ПС1), M2 (ПC21 – ПC2),

М31 (ПС32 – ПС31), М3 (ПС31 – ПС3),

М4 (ПС42 – ПС4),

М51 (ПС52 – ПС51), М5 (ПС51 – ПС5),

М6 (ПС62 – ПС6)

Спуск спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем
*

М9 (ПС11 – Ф1), М10 (ПС62 – Ф2)

Спуск спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими (похилими) перилами
*

Ф1 або Ф2

Фінішування всіх спортсменів команди по варіанту основної частини
Додаткова частина дистанціїОцінка по колонці 6 (табл. 1)

М1 (ПС1 – ПС11),

М2 (ПС2 – ПС21),

М3 (ПС3 – ПС32),

М4 (ПС4 – ПС42)

Контрольні часи:

Тн и Тзг залишаються без змін.

Підйом 1-го спортсмена з суддівською страховкою на кожному маршруті

Проходження всіма спортсменами маршрутів (підйом, спуск), не пройденого(них) в основній частині, без контрольного вантажу (варіанти 3 – 8 та 16 – 18).

Різні зв’язки проходять різні маршрути

*) порядок (послідовність) проходження маршрутів Умовами не регламентується.

 

НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції ІV класу виду «Гірські перешкоди» (командні змагання)

Таблиця 1

Маршрути№ варіантуОпис варіантів підйому, траверсу, спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажуЗалікова оцінка, балів
Позна-

чення

Граничні

пункти

ПройденіЗіН,

m=0.20

ЗіП*,

к = 1

НЗіП*,

n=0.75

1234567

Основна і додаткова частина дистанції

Всі МоВідповідноПерехід спортсменів вздовж суддівських перил
Всі МВідповідно1Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС)– 4
2Зміна ведучого в нижньому ПС64,5– 1,2
 

Підйом спортсменів на маршруті

М1

 

ПС1 – ПС11

 

3вільним (чистим) лазінням – перший2015,0– 4,0
4комбінованим лазінням – перший139,8– 2,6
5комбінованим лазінням – другий та наступні75,3– 1,4
М2ПС2 – ПС213вільним (чистим) лазінням – перший2619,5– 5,2
4комбінованим лазінням – перший1712,8– 3,4
5комбінованим лазінням – другий та наступні96,8– 1,8
М3ПС3 – ПС316вільним (чистим) лазінням – перший1511,3– 3,0
7комбінованим лазінням – перший107,5– 2,0
8комбінованим лазінням – другий та наступні53,8– 1,0
М31ПС31 – ПС329вільним (чистим) лазінням – перший118,3– 2,2
10комбінованим лазінням – перший75,3– 1,4
11комбінованим лазінням – другий та наступні43,0– 0,8
М4

 

ПС4 – ПС42

 

12вільним (чистим) лазінням – перший3022,5– 6,0
13комбінованим лазінням – перший2015,0– 4,0
14комбінованим лазінням – другий та наступні118,3– 2,2
М5

М51

ПС5 – ПС51

ПС51 – ПС52

15підйом з використанням 2-х драбинок159,0– 2,4
1111,3– 2,2
М6ПС6 – ПС6216

підйом з використанням льодового інструменту

2015,0– 4,0
 

Транспортування контрольного вантажу

Всі МВідповідно17при підйомі, траверсі на собі (за 1 рюкзак)53,8– 1,0
18при траверсі командними перилами53,8– 1,0
19витягуванням напряму по МР32,3– 0,6
20в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена (за 1 рюкзак)64,5– 1,2
М9

М10

ПС11 – Ф1

ПС62 – Ф2

21спуск командними крутопохилими (похилими) перилами (за весь вантаж)64,5– 1,2
 

Спуски спортсменів по вірьовці (з рюкзаком або без)

Всі М

(по МЛ)

Відповідно22напряму по жорстко закріпленій вірьовці21,5– 0,4
23по вірьовці з самовипуском (останнього)43,0– 0,8
Всі М

(по МЛ)

Суміжні ПС24косий спуск по жорстко закріпленій вірьовці64,5– 1,2
М9

М10

ПС11 – Ф1

ПС62 – Ф2

25командними крутопохилими (похилими) перилами107,5– 2,0
 

Траверс схилу

М7ПС31 – ПС51

ПС51 – ПС31

26вільним лазінням вздовж суддівських перил1410,5– 2,8
27комбінованим лазінням вздовж суддівських перил118,3– 2,2
28командними перилами вздовж суддівських перил75,3– 1,4
М11КП1 – КП229рівновисокий маятник1511,3– 3,0
М12КП2 – КП330рівновисокий маятник1511,3– 3,0
М13КП3 – КП231рівновисокий маятник1511,3– 3,0

*)    ЗіП – заявлені і пройдені       ЗіН – заявлені і не пройдені      НзіП      – не заявлені і пройдені

МЛ   – маршрутний лист        МР    – методичні роз’яснення